راهنمای خرید ربات واتساپ | بررسی ویژگی‌های ربات‌های موجود در بازار

واتسپ (whats app) یک پیام‌رسان بین‌المللی است که چندین میلیارد کاربر فعال دارد. این پیام‌رسان در ایران با اسم «واتساپ» نیز شناخته می‌شود و در بین ایرانی‌ها بسیار محبوب است، به طوریکه تقریبا هر کسی که گوشی هوشمند دارد از این پیام‌رسان استفاده می‌کند.
پس از مسدود شدن پیام‌رسان تلگرام عده زیادی از کاربران تلگرام به واتساپ کوچ کردند و همین مساله باعث شد که واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران شود.
کاربران زیاد واتساپ باعث شده تا بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار، در این پیام‌رسان فعال شوند، از این رو ربات‌های واتساپ در بین کاربران بسیار رواج یافته و اکثر کسب و کارهای موفق در واتساپ از این ربات‌ها استفاده می‌کنند.
در این مقاله با ویژگی‌ها و کارکرد ربات‌های واتساپ آشنا می‌شوید.
پیشنهاد: برای اطلاعات بیشتر در باره ربات‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و شیوه صحیح استفاده از ربات‌ها برای رونق کسب‌وکارتان، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مقدمه ربات واتساپ
بررسی ویژگی‌ها و عملکردهای ربات های پیام‌رسان واتساپ

بررسی ویژگی‌ها و عملکردهای ربات های پیام‌رسان واتساپ

ربات‌های واتساپ در واقع نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های کامپیوتری هستند که کارهای کاربران را به سرعت و به صورت عمده و انبوه انجام می‌دهند. ربات‌های واتساپی نسبت به ربات‌های تلگرامی قابلیت‌های کمتری دارند ولی تاثیرگذاری عملکرد این ربات‌های واتساپی اکثر اوقات بسیار بیشتر‌ از ربات‌های تلگرامی است.

از آنجایی که کاربران ایرانی فعال در واتساپ خیلی بیشتر از کاربران ایرانی تلگرام است، پس بازاریابی و تبلیغات در واتساپ بسیار به‌صرفه‌تر است.
از ربات‌ها در واتساپ برای انجام چند کار استفاده می‌شود که در ادامه این مقاله به بررسی این اعمال می‌پردازیم.
توجه داشته باشید که از ربات ها در واتساپ برای کارهای زیادی استفاده می‌شود، ما در این مقاله به مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.
از ربات های واتساپ برای کارهای زیر استفاده می‌شود. 

پاسخ خودکار به مشتریان و مخاطبان _ منشی خودکار
ارسال انبوه پیام (در گروه و به صورت پی‌وی)
ذخیره اطاعات کاربران (مخصوصا اعضای گروه‌ها)

ربات منشی خودکار واتساپ

منشی خودکار، یک نرم افزار است که این قابلیت را دارد تا به سوالات مشتریان و مخاطبان پاسخ دهد.
این نرم افزار به صاحبان کسب‌و‌کار این قابلیت را می‌دهد که بیست‌و‌چهار ساعته بتوانند جوابگوی مشتریانشان باشند و همواره با آنها در تعامل باشند.

این نرم افزار‌ها با نام‌های «ربات منشی»، «منشی اوتوماتیک»، «منشی خودکار»، «ربات پاسخگو» و از این قبیل نام‌ها شناخته می‌شوند.
این نرم‌افزارها (منشی خودکار) کارهای یک کاربر را به صورت خودکار و سریع انجام می‌دهند و بدون خستگی، یکسره و بیست‌و‌چهار ساعته فعال هستند، از این رو به این نرم‌افزار‌ها «ربات منشی» نیز می‌گویند.

برای اطلاعات بیشتر‌ از ربات‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ربات منشی خودکار واتساپ

کارکرد ربات منشی

ربات منشی یا منشی خودکار وظیفه پاسخگویی به سوالات مشتریان را دارد.
احتمالا برایتان سوال پیش امده‌است که این ربات چطوری پاسخ سوالات را می‌دهد؟
کارکرد این ربات به این صورت است که، ربات قابلیت تنظیم شدن و واکنش نشان دادن نسبت به کلمات کلیدی خاصی را دارد. این کلمات کلیدی و واکنش‌ها توسط شما تعریف می‌شوند.

شما کلمات یا جمله‌ها را مشخص می‌کنید و یک پیام به عنوان جواب آن در ربات تنظیم می‌کنید.
مثلا کلمه کلیدی «سلام» را مشخص می‌کنید و به ربات دستور می‌دهید هر وقت که کاربری این کلمه کلیدی (سلام) را تایپ کرد، جواب دلخواهتان را برای او ارسال کند، مثلا به ربات دستور می‌دهید هر وقت کاربری کلمه «سلام» را ارسال کرد، در جواب برای او پیام «سلام دوست عزیز، چطوری می‌تونم کمکتون کنم؟» را ارسال کند.

مثلا می‌توانید به ربات دستور بدهید هر وقت کاربر در پیامش از کلمه‌های «قیمت»، «هزینه» و «تعرفه» استفاده کرد در جواب آن، پیامی با محتوای قیمت محصولات برایش ارسال شود.

در واقع این ربات‌های منشی با بررسی کلمات پیام‌های مخاطبانتان متوجه سوال می‌شوند و جوابی که شما از قبل مشخص کردید را برایشان ارسال می‌کنند.
معمولا کسی که می‌خواهد قیمت بگیرد، در پیامش از کلمه‌های «قیمت، تعرفه، هزینه» و کلمه های مترادف استفاده می‌کند، شما می‌توانید ربات را تنظیم کنید که، اگر کسی در بین پیام‌هایش از این کلمه استفاده کرد، لیست قیمت‌ها برایش ارسال شود.

کارکرد ربات منشی
ربات منشی واتساپ

ربات منشی استفاده‌های فراوانی دارد با توجه به شرایط کسب‌و‌کارتان و با کمی خلاقیت می‌توانید یک ربات منشی خوب و مخاطب پسند طراحی کنید و در همه ساعات شبانه روز پاسخگوی مشتریانتان باشید.
می‌توانید ربات را تنظیم کنید که برای هر کاربری که پیام می‌دهد، یک پیام ارسال کند که این پیام شامل سوالات متداول باشد و در انتهای پیام بنویسید که برای مشاهده پاسخ هر سوال عدد سوال مورد نظر را ارسال کنند.
مزیت اصلی این ربات منشی این است که طراحی سوال و پاسخ بسیار ساده و روان است و به هیچ مهارتی نیاز ندارد.
کارکرد آن خیلی آسان است، به تنظیمات می روید و یک جدول مشاهده می‌کنید، توی جدول سوالات یا کلمه کلیدی مورد نظر را وارد می‌کنید و در خانه مقابل جدول در قسمت پاسخ‌ها، متنی که می‌خواهید به عنوان جواب ارسال شود را وارد می‌کنید.
کارکرد تمامی ربات‌های منشی واتساپ به همین صورت است و اصلا نیازی به دانش برنامه نویسی یا تخصص خاصی ندارد.
همه افراد با هر سطح سواد و دانشی می‌توانند از این ربات‌ها استفاده کنند.

واتساپ چت بات

برخی از ربات‌های منشی قابلیت‌های اضافه‌ای هم دارند که کلمات مترادف یا شبیه به هم را تشخیص می‌دهند.
مثلا شما کلمه «هزینه» را مشخص می‌کنید و تنظیمات را فعال می‌کنید که ربات به کلمه‌های مترادف هم حساس باشد و پاسخ مربوط به کلمه «هزینه» را برای آن کلمات هم ارسال کند، در این صورت هنگامی که کاربر کلمه های کلیدی هم‌معنی «قیمت و تعرفه» را هم ارسال کند، لیست قیمت ها را دریافت می‌کند.
ربات ها می‌توانند کلمات شبیه به هم را هم تشخیص دهند، منظور کلمات شبیه به هم، شکل دیگر کلمات هست، مثلا وقتی کلمه کلیدی به صورت جمع یا همراه با شناسه بیاید، ربات آن‌ها را تشخیص می‌دهد و همان پاسخ کلمه کلیدی را برای آن‌ها ارسال می‌کند.
مثلا اگر کلمه کلیدی «قیمت» باشد، ربات به کلمه‌های «قیمت ها، قیمتشون، قیمتاشون، قیمتش، قیمتی» و کلمه‌های مشابه دیگر نیز حساس هست و به محض تشخیص این کلمات پاسخی که از قبل تنظیم کرده‌اید را برایشان ارسال می‌کند.
فعال کردن این تنظیمات در ربات‌های منشی واتساپ بسیار آسان است، فقط کافیست گزینه مورد نظر را فعال کنید یا به اصطلاح تیکشو بزنید.
کاربردی‌ترین و ساده‌ترین ربات در پیام‌رسان واتساپ، ربات منشی است که کار کردن با آن بسیار ساده و روان است و تاثیر‌گذاری آن بر روی کسب‌و‌کارتان خیلی زیاد است.

توجه: توضیح دادن درباره کارکرد این ربات‌ها کمی طولانی است و شاید به نظرتان دشوار بیاید، ولی وقتی که ربات را نصب کنید در کمتر از یک دقیقه کاملا متوجه روش کارکرد آن می‌شوید، چراکه کار با آن بسیار‌ ساده و روان است.

ارسال انبوه پیام به صورت خصوصی (پی وی pv ) و به صورت عمومی (ارسال عمده در گروه ها)

بعد از ربات‌های منشی، محبوب‌ترین ربات‌های واتساپ، ربات‌های ارسال انبوه پیام است.
ارسال پیام انبوه به دو طریق است، ارسال انبوه پیام به پی وی مخاطبان و ارسال انبوه پیام به گروه ها.
در ادامه به توضیح و تشریح هر کدام می‌پردازیم.

ارسال انبوه پیام به صورت خصوصی (پی وی pv ) و به صورت عمومی (ارسال عمده در گروه ها)

ربات ارسال انبوه پیام به پی وی (pv) مخاطبان در واتساپ

یکی از پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی، ارسال پیام به پی‌وی مخاطبان است. بازدهی این روش چندین برابر ارسال پیامک است، چرا که معمولا بیشتر افراد پیامک‌های تبلیغاتی را بلاک کرده‌اند یا پیام‌های تبلیغاتی را اصلا باز نمی‌کنند، ولی معمولا نود درصد افراد پیام‌های تبلیغاتی که به پی وی آنها ارسال می‌شود را باز کرده و می‌خوانند.

با این تفاسیر ارسال پیام به صورت خصوصی در واتساپ بازدهی خیلی بیشتری از ارسال پیامک دارد.
تقریبا می توان گفت همه افرادی که گوشی تلفن هوشمند در ایران دارند، پیام‌رسان واتساپ را هم دارند و از آن استفاده می‌کنند، پس ارسال پیام به پی وی در واتساپ بسیار پربازده و به‌صرفه هست و قیمت آن کمتر از ارسال پیامک می‌شود.
اگر یک بانک شماره تلفن داشته‌باشید و بخواهید به آنها پیام ارسال کنید، به صرفه‌تر است که پیامتان را از طریق واتساپ ارسال کنید و خیالتان هم راحت باشد که تعداد زیادی از این شماره‌ها اکانت واتساپ فعال دارند و بازدهی کارتان بالا هست.
خب حالا که با مزایای ارسال پیام به صورت پی وی در واتساپ آشنا شدید، وقت آن می‌رسد تا با شیوه کارکرد ربات ارسال انبوه پیام در واتساپ آشنا شوید.

پیام‌رسان واتساپ محدودیت‌هایی دارد و نمی‌توانید به صورت انبوه و سریع صدها و هزاران پیام را به صورت پی‌وی برای افراد ارسال کنید.
ربات‌های ارسال انبوه و یکجا واتساپ به شما کمک می‌کنند تا این محدودیت‌ها را از بین ببرید.
در واتساپ اگر تعداد زیادی پیام پی وی به مخاطبان ناشناس ارسال کنید، واتساپ شما را مزاحم (اسپمر) تشخیص می‌دهد و اکانتتان را مسدود می‌کند.
منظور از مخاطب ناشناس، مخاطبی است که تا حالا با او چت نکرده‌اید و او شما را نمی‌شناسد.
مبنای واتساپ برای تشخیص مزاحم (اسپمر) این است که چه کسی شروع کننده چت است.
اگر شما به صد نفر ناشناس پیام ارسال کنید، واتساپ شما را مزاحم تشخیص می‌دهد و مسدودتان می‌کند، ولی اگر هزاران نفر ناشناس به شما پیام دهند، شما مزاحم تشخیص داده نمی‌شوید و اکانتتان مسدود نمی‌شود.
همیشه یادتان باشد که مبنای واتساپ، شروع کننده چت هست، یعنی کسی که اول پیام می دهد.

ربات ارسال به پی وی واتساپ
محدودیت‌های واتساپ

خب حالا شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که این ربات‌ها چگونه این محدودیت‌های واتساپ را دور می‌زنند؟

روش کار این ربات ها بسیار ساده است، شما می‌توانید چندین شماره و خط را روی این ربات‌ها تنظیم کنید.
مثلا شما ده تا خط و اکانت واتساپ دارید، همه این اکانت‌ها را روی ربات فعال می‌کنید، ربات پیام‌های تبلیغاتی را با این اکانت‌ها ارسال می‌کند، به جای اینکه با یک اکانت صد تا پیام ارسال کند، صد پیام را با ده تا اکانت ارسال می‌کند.
این ربات ها کار را بسیار سریع و دقیق انجام می‌دهند، به راحتی در چند دقیقه صدها پیام ارسال می‌کنند، درصورتی که اگر می‌خواستید پیام‌ها را دستی و دونه‌دونه ارسال کنید ممکن بود چند روز طول بکشد.
استفاده از ربات ارسال انبوه پیام به صورت پی‌وی، به چندین سیم کارت نیاز دارد، هرچه تعداد سیمکارت‌ها و اکانت‌های واتساپتان بیشتر باشد، پیام‌های بیشتری در طول روز می‌توانید ارسال کنید.

استفاده از شماره های مجازی

مسلما تهیه چندین سیمکارت و مدیریت آن‌ها کار دشواری است ولی جای نگرانی ندارد، چراکه برای این مشکل هم راه‌حل بسیار آسانی وجود دارد.
معمولا کسایی که می‌خواهند پیام خصوصی به صورت انبوه در واتساپ ارسال کنند، از سیم‌کارت‌ها و خط‌های مجازی استفاده می‌کنند.
خط‌های مجازی بسیار ارزان قیمت هستند و تهیه آنها بسیار آسان است.
نرم افزارهای زیادی هستند که این شماره‌های مجازی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند، همچنین سایت‌های زیادی هم هستند که با قیمت بسیار ناچیز این شماره‌ها را می‌فروشند.
طریقه کارکردن با شماره مجازی خیلی اسان است، شماره را وارد می‌کنید و سپس وقتی که کد فعالسازی واتساپ برای شماره ارسال شود، نرم‌افزار یا سایتی که شماره را از آن تهیه‌کرده‌اید، کد فعالسازی را در اختیار شما قرار‌می‌دهد.
تهیه و استفاده شماره‌های مجازی بسیار آسان است و نیاز به هیچ تخصصی ندارد و فعالسازی این خط‌ها و ساختن اکانت واتساپ با این خط‌ها کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد.
شما با صرف هزینه ای ناچیز و صرف چند دقیقه وقت می‌توانید یک ربات با چندین خط فعال داشته باشید و روزانه بدون پرداخت هزینه‌ای و به صورت رایگان هزاران پیام تبلیغاتی به پی‌وی افراد در واتساپ ارسال کنید.

اگر بخواهید روزانه چندین هزار پیامک ارسال کنید، ماهیانه چند میلیون هزینه دارد و بازدهی آن بسیار کمتر از ارسال پیام خصوصی انبوه در واتساپ است.

استفاده از شماره های مجازی در ربات واتساپ

ارسال انبوه پیام در گروه های عمومی واتساپ

محبوب‌ترین ربات واتساپ، نرم‌افزار یا همان ربات ارسال انبوه پیام در گروه های واتساپ است.
این ربات در بین ادمین‌های گروه‌ها و تبلیغچی‌ها محبوبیت بسیار زیادی دارد و اکثر صاحبان کسب‌وکارها و ادمین گروه‌ها در واتساپ از این ربات‌ها برای بازاریابی و فروش خدمات و محصولاتشان استفاده می‌کنند.

بررسی مزایا و معایب ارسال انبوه پیام در گروه های واتساپ

استفاده از این ربات‌ها مزیت‌ها و معایبی نسبت به ربات ارسال انبوه پیام خصوصی ( پی وی ) در واتساپ دارد.
برای ارسال پیام خصوصی (پی‌وی) حتما باید شماره تلفن مخاطبان را داشته باشید و علاوه بر آن به چند سیمکارت و اکانت برای کار نیاز دارید، همچنین ارسال پیام خصوصی (پی وی) ریسک بالایی دارد و ممکن است که اکانت‌هایتان از طرف واتساپ مسدود (بلاک) شوند.
اما در ربات ارسال انبوه پیام در گروه های واتساپ لازم نیست که شماره تلفن افراد را داشته باشید، چراکه پیام ها در گروه‌ها ارسال می شوند، همچنین برای ارسال پیام لازم نیست که چندین سیمکارت داشته باشید و به راحتی با یک سیمکارت می‌توانید پیامتان را در هزاران گروه ارسال کنید.
یکی دیگر از مزایای ارسال انبوه پیام در گروه های عمومی نسبت به ارسال انبوه پیام به صورت خصوصی این است که، ریسک بلاک شدن و مسدود شدن اکانت از طرف واتساپ کمتر است.
البته باید بدانید که ارسال انبوه پیام در گروه‌های واتساپ معایبی هم دارد.
برای ارسال انبوه پیام در گروه‌های واتساپی لازم است که لینک عضویت گروه ها را داشته باشید. به دست آوردن لینک گروه‌های از پیدا کردن شماره تماس آسان‌تر است و با یک جست‌و‌جوی ساده در گوگل می‌توانید صد‌ها گروه واتساپی پیدا کنید، همچنین سایت‌های زیادی لینک گروه‌های واتساپی را به صورت یکجا برای فروش گذاشته‌اند که می‌توانید با هزینه اندکی این لینک‌ها را تهیه کنید.
درست است که تهیه لینک از تهیه شماره تلفن آسان‌تر است ولی همچنان این مساله جز معایب ربات ارسال انبوه پیام در گروه واتساپ است.
یک نکته ای که باید همیشه به آن توجه کنید این است که، نمی‌شود محتوای تبلیغاتی و محتوای شامل لینک را در هر گروهی ارسال کرد.
قبل از عضویت در گروه‌ها باید بررسی کنید که آیا گروهی که می‌خواهید در آن عضو شوید و تبلیغات کنید، «تبلیغ آزاد» و «لینک آزاد» است یا خیر.
اگر در گروهایی که تبلیغات خلاف قوانین آن است، محتوای تبلیغاتی و تجاری بفرستید، ادمین گروه به احتمال زیاد اکانتتان را ریپورت (گزارش اسپم و مزاحمت) و ریمو می‌کند که این مساله اگر ادامه دارد باشد و چندین بار تکرار شود، اکانتتان از طرف واتساپ مسدود می‌شود و شما به عنوان اسپمر (مزاحم) در واتساپ شناخته می‌شوید.
گروهای تبلیغاتی و لینک آزاد زیادی وجود دارند، که به راحتی و رایگان می‌توانید پیام و محتوای تبلیغاتی در آن ارسال کنید، توصیه ما این است که همیشه از این گروه‌ها برای تبلیغات استفاده کنید.
یکی دیگر از معایب ارسال پیام در گروه نسبت به ارسال به پی‌وی افراد این است که معمولا تبلیغات در گروه‌ها بازدهی کمتری نسبت به تبلیغات در پی‌وی افراد دارد.
خب حالا که با تفاوت ربات ارسال پیام در گروه و ربات ارسال پیام به صورت خصوصی آشنا شدید نوبت به بررسی عملکرد و کارکرد ربات های ارسال پیام در گروه‌های واتساپ می‌رسد.

ارسال پیام انبوه در گروه‌های واتساپ
عملکرد و کارکرد ربات های ارسال پیام انبوه در گروه‌های واتساپ

واتساپ محدودیت‌هایی دارد و یکی از این محدودیت‌ها، محدودیت ارسال پیام در گروه هست، یعنی هر بار پیامتان را حداکثر در پنج گروه می‌توانید ارسال کنید.
در دیگر پیام رسان‌ها معمولا چنین محدودیتی وجود ندارد و کاربر به راحتی می‌تواند پیامش را به صورت یکجا در هزاران گروه ارسال کند.
مثلا در تلگرام برای ارسال یک پیام به هزار گروه کافیست پیام را انتخاب کنید و روی گزینه فوروارد (ارسال) کلیک کنید تا لیست گروه‌ها برای شما نمایان شود و هر گروهی را که می‌خواهید پیام در آن ارسال شود را انتخاب کنید و سپس گزینه ارسال را بزنید.
در واتساپ چنین قابلیت وجود ندارد، حتی اگر بخواهید پیامتان را هر بار به پنج گروه ارسال کنید و دوباره به پنج گروه بعدی ارسال کنید، بازم هم به مشکل می‌خورید، چراکه لیست گروه‌های شما همواره در حال تغییر و جا‌به‌جایی جایگاه گروه‌ها هست.
هر گروهی که در آن پیامی ارسال می‌شود به بالای لیست می‌آید و وقتی می‌خواهید پنج تا پنج تا توی گروه‌ها پیام ارسال کنید، مساله پیچیده می‌شود چراکه جایگاه گروه‌ها هی تغییر می‌کند و شما باید اسم گروه‌هایی که پیامتان را در آن ارسال کرده‌اید را حفظ کنید تا دوباره در گروه تکراری پیامتان را ارسال نکنید.
به نوعی می‌توان گفت ارسال پیام در تعداد زیادی گروه واتساپی بدون استفاده از ربات تقریبا غیر ممکن است.
ربات‌های ارسال انبوه پیام در گروه‌های واتساپ این مشکلات را برطرف کرده‌اند، فقط کافیست متن پیامتان را وارد کنید، سپس گروه‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید گزینه همه گروه‌ها را فعال کنید تا دیگر وقتتان برای انتخاب گروه‌ها تلف نشود و ربات به سادگی و به راحتی پیام‌های شما را در همه گروه‌ها ارسال می‌کند.
به وسیله این ربات‌ها پروسه تبلیغات در گروه‌های واتساپ بسیار ساده می‌شود، فقط کافیست متن را کپی کنید و گزینه ارسال به همه گروه‌ها را فعال کنید.
کارکرد همه ربات های ارسال انبوه در گروه‌های واتساپ به همین صورت است و بسیار ساده و روان است، به راحتی با چند کلیک تبلیغاتتان در هزاران گروه ارسال می‌شود.

یکی از مشکلات و کارهای زمان بر، عضویت در گروه‌ها هست. اگر شما لینک هزاران گروه واتساپ را داشته باشید و بخواهید در همه آنها عضو شوید، ساعت‌ها زمان می‌برد.
بعضی از ربات ها این قابلیت را دارند که لینک گروه‌ها را می‌توان در آن‌ها کپی‌کرد یا فایل اکسل شامل لینک گروه‌ها را در آنها آپلود کرد و ربات به صورت خودکار در تمامی گروه‌ها عضو می‌شود.
همانطور که پیش تر هم گفتیم تهیه لینک گروه‌های تبلیغاتی واتساپ کار سختی نیست و به سادگی این لینک‌ها در اینترنت به صورت یکجا در دسترس هستند.
پس برای استفاده از این ربات های ارسال پیام در گروه فقط کافیست لینک گروه‌ها را در ربات کپی کنید و پس از عضویت متن پیامتان را کپی کنید و به ربات دستور دهید تا پیامتان را در همه گروه ها ارسال کند.

ربات های استخراج اطلاعات واتساپ

ربات های استخراج اطلاعات کاربران، یکی دیگر از ربات های پر استفاده در واتساپ است.
به وسیله این ربات‌ها به راحتی می‌توان شماره تلفن اعضای گروه‌های واتساپی را ذخیره کرد.
کار کردن با این ربات ها خیلی آسان هست، لیست گروه‌هایی که اکانتتان در آن عضو است نمایش داده می‌شود، کافیست گروهی که می‌خواهید شماره اعضای آن را ذخیره کنید را انتخاب کنید و بر روی استخراج شماره کلیک کنید.
ربات به سرعت تمامی شماره‌ها را ذخیره می‌کند و در یک فایل اکسل یا یک فایل متنی به شما تحویل می‌دهد.
بدون استفاده از ربات، ذخیره شماره تلفن اعضای گروه ممکن است ساعت‌ها زمان ببرد ولی با ربات استخراج اطلاعات در چند دقیقه همه شماره‌ها را لیست شده و در یک فایل در اختیار دارید.
این شماره‌ها ارزش فراوانی دارند و در موبایل مارکتینگ (بازاریابی تلفن‌های همراه) استفاده های فراوانی دارند.
افراد زیادی به وسیله این ربات‌ها شماره تلفن اعضای گروه‌ها را ذخیره می‌کنند و با آن‌ها بانک اطلاعاتی (بانک شماره تلفن، منظور یک فایل شامل هزاران شماره تلفن است) درست می‌کنند و آن را با قیمت‌های بسیار بالا (گاها میلیونی) به فروش می‌رسانند.

ربات های چند کاره واتساپ

ربات های چند کاره واتساپ

اکثر ربات‌ها و نرم‌افزارهای موجود در بازار چندین عمل را انجام می‌دهند. درواقع یک ربات تهیه می‌کنید که کار تمامی ربات‌های ذکر شده را انجام می‌دهد.
در واقع با یک ربات هم می‌توانید اطلاعات استخراج کنید، هم پیام انبوه ارسال کنید و هم منشی خودکار بر روی اکانتتان فعال کنید.

ربات ها روی‌ گوشی نصب می‌شوند یا روی کامپیوتر؟

ربات‌های مختلفی در بازار است، که بعضی از آن‌ها روی گوشی موبایل نصب می‌شوند و بعضی از آن‌ها بر روی کامپیوتر.
ربات ها درواقع نرم‌افزار هستند که بر روی سیستم کامپیوترتان یا بر روی گوشی موبایلتان نصب می‌کنید.

نصب بر روی گوشی موبایل

پس از نصب این نرم‌افزار شماره تماستان را وارد می‌کنید و پس از آن کد فعال‌سازی واتساپ که برایتان پیامک می‌شود را وارد می کنید و وارد نرم‌افزار می‌شوید و از ربات استفاده می‌کنید.

توجه داشته باشید که ربات‌ها معمولا فشار زیادی به گوشی موبایل وارد می‌کنند. ارسال پیام به هزاران مخاطب یا گروه به فضا و قدرت پردازش زیادی نیاز دارد و ممکن است استفاده زیاد از ربات‌ها به گوشی موبایلتان آسیب برساند.

نسخه های غیر رسمی‌ واتساپ

واتساپ نسخه‌های غیر رسمی نیز دارد که این نسخه‌های غیر رسمی برخی از محدودیت‌های واتساپ را مانند ارسال پیام به پنج گروه را برطرف کرده‌اند و شما به وسیله این نسخه‌های غیر‌رسمی می‌توانید پیامتان را به صورت یکجا و در یک نوبت به ۲۵۰ گروه ارسال کنید.
این نسخه‌های غیر رسمی معمولا ربات‌های منشی با قابلیت‌های فراوانی دارند که می‌تواند بسیار مفید باشد.
محبوب‌ترین نسخه‌های غیر رسمی واتساپ، «یو واتساپ» و «جی بی واتساپ» است.

ربات استخراج اطلاعات کاربران

معمولا ادمین گروه‌ها و تبلیغچی‌ها از این نسخه‌های واتساپ برای ارسال انبوه پیام در گروه‌ها استفاده می‌کنند.
این نسخه‌های غیر رسمی محدودیت‌ها را برطرف کرده‌اند ولی کارها را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام نمی‌دهند و باید بسیاری از کارها مانند ارسال پیام به گروه ها را به صورت دستی انجام دهید و ۲۵۰ گروه را انتخاب کنید که بسیار زمان‌بر است.
توجه: مشاهده شده که بسیاری از افراد سودجو این نسخه های غیر رسمی واتساپ را که کاملا رایگان هستند را تحت عنوان ربات واتساپ با قیمت های گزاف به فروش می‌رسانند.

توصیه ما این است که هیچ وقت از اپلیکیشن‌های موبایلی و ربات‌هایی که بر روی موبایل نصب می‌شوند برای تبلیغات انبوه یا کار زیاد استفاده نکنید، چراکه این نرم‌افزارها (ربات ها) فشار زیادی به موبایل شما وارد می‌کنند و ممکن است به موبایلتان آسیب جدی وارد شود.

نصب ربات واتساپ بر روی کامپیوتر

معمولا معتبر‌ترین، پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین ربات‌های واتساپ به صورت نرم‌افزار کامپیوتری ارائه می‌شوند.
معمولا سیستم‌های کامپیوتری قدرت و توانایی بیشتری برای پردازش اطلاعات دارند همچنین حافظه بیشتری نسبت به گوشی های موبایل دارند، به همین دلیل ربات‌هایی که به صورت نرم افزار کامپیوتری هستند کارایی بیشتر دارند و سریع‌تر هستند.

طریقه استفاده از این ربات‌ها به این صورت است که نرم‌افزار را بر روی کامپیوتر نصب می‌کنید پس از آن نسخه وب واتساپ را فعال می‌کنید و ربات آماده به کار می‌شود.
یک نکته‌ای که باید همیشه به آن توجه داشته باشید این است که برای استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن واتساپ (یعنی اگر بخواهید از طریق سایت واتساپ وارد اکانتتان بشوید و اکانتتان را توی کامپیوتر داشته باشید) لازم است که نسخه موبایل اپلیکیشن واتساپ در گوشی فعال باشد.
این جزو محدودیت‌های واتساپ است که اگر بخواهید با کامپیوتر وارد اکانتتان شوید لازم است که حتما وارد نسخه موبایلش هم باشید هم زمان.
در کل پیام‌رسان واتساپ محدودیت‌های زیادی دارد ولی به دلیل اینکه محبوبیت فراوانی دارد و بیشتر افراد از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، ما سعی میکنیم با محدودیت‌های آن کنار بیاییم و از این پیام‌رسان برای بازاریابی و فروش محصولاتمان استفاده می‌کنیم.

WeCreativez WhatsApp Support
با کمال میل آماده پاسخگویی به سوالات شما هستم.
? سلام، چطور می‌تونم کمکتون کنم؟